Kyocera Corporation obchodzi 60. rocznicę powstania

30 maj 2019

Firma została założona w Japonii w kwietniu 1959 r. przez dra Kazuo Inamoriego, pierwotnie o nazwie Kyoto Ceramic Co. i zatrudniała z zaledwie 28 pracowników. W 1982 r. po połączeniu z czterema oddziałami firma przyjęła nazwę Kyocera Corporation, która jest stosowana do dzisiaj. W 2019 r. Kyocera Corporation odnotowała przychody w wysokości 1623 bilionów jenów, a obecnie może pochwalić się ponad 70 000 pracowników na całym świecie.

Począwszy od tradycyjnej działalności związanej z ceramiką, organizacja przez wiele lat poszerzała ofertę o szereg nowych produktów i usług, w tym m.in. jednostki motoryzacyjne, urządzenia elektroniczne, systemy generowania energii słonecznej i rozwiązania do zarządzania dokumentem.

Korporacja oferuje dziś ogromną różnorodność produktów i komponentów, które znajdują zastosowanie w wielu branżach, od superkomputerów po komputery dla ISS i NASA Mars Rovers.

Korzystając z ponad 200 różnych rodzajów ceramiki, firma była pionierem wielu przełomowych  innowacji w niezliczonych branżach. Kyocera Document Solutions odgrywa dziś kluczową rolę w grupie, oferując innowacyjne rozwiązania zarządzania dokumentem. Kyocera Corporation wkroczyła na rynek druku przez przejęcie Mita Industrial Co. w 2000 r., tworząc Kyocera Mita Corporation. W 2012 r. firma zmieniła nazwę pod nazwą Kyocera Document Solutions, aby umocnić swoją pozycję wśród globalnych liderów w branży.

 

- Arcus współpracuje z Kyocerą już od ponad 22 lat. Cieszymy się, że możemy z sukcesem wzmacniać pozycję japońskiej marki w segmencie rozwiązań biznesowych do zarządzania dokumentem w Polsce i na świecie – komentuje Michał Czeredys, prezes zarządu Arcus S.A., przedstawiciela Kyocera Document Solutions w Polsce. – Najnowsze zestawienia IDC potwierdziły skuteczność naszej współpracy. Kyocera znalazła się wśród topowych (A3 Laser MFP Top 3 Brands Market Share) marek na polskim rynku zarządzania dokumentem – dodaje.


Kyocera działa w pełnej zgodności z filozofią ustanowioną przez dra Inamori. „Historia Kyocery to historia robienia tego, czego nikt inny nie odważył się zrobić, i otwarcia dróg, którymi nikt wcześniej nie zaryzykował się przejść” – wyjaśnia założyciel. Podążając za korporacyjnym mottem „Respect the divine and love people”, Kyocera dostarcza przełomowe technologie, które mogą uczynić świat lepszym i bardziej przyjaznym miejscem.


Filozofia biznesu dra Inamoriego stała się uznanym na całym świecie sposobem zrozumienia profesjonalizmu przy jednoczesnym w dążeniu do wielkości. Z tego powodu dr Inamori został uhonorowany w 2009 r. nagrodą Entrepreneur for the World na World Entrepreneurship Forum w Lyonie we Francji.

W ciągu ostatnich 60 lat Kyocera charakteryzowała się niezrównanym rozwojem i determinacją, co zaowocowało odniesionymi sukcesami w każdej z wielu gałęzi działalności grupy. Obecnie firma wciąż skutecznie stawia czoła wyzwaniom, dostosowując ofertę do współczesnego świata pełnego nowych technologii, takich jak robotyka, Internet Rzeczy, 5G, sztuczna inteligencja i przetwarzanie danych w chmurze.



Scroll to top